In gesprek met ons?

Laat wat van je horen!

Ons team

RBC Engineering Support bestaat uit een enthousiast team van 6 personen met jarenlange ervaring binnen de commerciele kant van de techniek. Vind onderstaand de juiste persoon voor uw vraag en neem gerust contact met ons op.

René

Algemeen Directeur

Als kind had ik al een grote interesse in techniek, muziek en motorvoertuigen. Rond 1982 heb ik mijn opleiding als Technicus Bedrijfsinstallaties afgerond en ging vervolgens aan de slag als allround monteur.

In 1987 kwam ik in de zware industrie, bij het huidige Wienerberger B.V. terecht. De grove machines in deze steenfabrieken en de informele omgang met mensen sprak mij aan. Ik promoveerde in de functie van Ovenoperator / Technicus en was verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van complexe oveninstallaties. Ik verdiepte me verder in deze functie en volgde in 1999 een opleiding op het gebied van Industriële Keramiek aan de Hogeschool Eindhoven.

Na verloop van tijd werd het verlangen naar vrijheid, het leggen van menselijke relaties en het aangaan van een nieuwe uitdaging steeds sterker. Dit deed mij besluiten om naast mijn werk bij Wienerberger, het zelfstandig ondernemerschap aan te gaan. Ik startte in 2000 een klein servicegericht installatiebedrijf op. Hierbij kreeg ik te maken met alle facetten op het gebied van storing en onderhoud van industriële procesinstallaties bij meerdere bedrijven.

In 2006 besloot ik om niet meer afhankelijk te willen zijn van een werkgever en richtte met veel succes RBC-Recruitment op wat naderhand resulteerde in RBC Engineering Support en RBC Projects.

Ik ben één van de krachten achter RBC Engineering Support en RBC Projects en vervul hierin de rol van partner voor hoogwaardige organisaties en professionals die activiteiten ontplooien in de techniek.

Marc

Accountmanager

Mijn naam is Marc Schaefer, ik ben sinds 2021 één van de krachten achter RBC Engineering Support en vervul hierin de rol van accountmanager voor hoogwaardige organisaties en professionals die activiteiten ontplooien in de bouw en industrie. Ik ben actief van Kerkrade tot Eindhoven en van Antwerpen tot Köln.

Als accountmanager breng ik bedrijven graag in contact met de oplossingen van onze organisatie. Wij ondersteunen bij de zoektocht naar capaciteit, expertise en verzorgen de backoffice. Dit realiseer ik mede door het aansturen van recruiters en het ontplooien van marketingactiviteiten. Ben je zelf een professional in de bouw of industrie? Ook dan help ik je graag verder!

Tijdens en na het afronden van mijn HBO Facility Management heb ik ervaring op mogen doen bij Social Deal waarbij ik – vanuit Den Bosch, Aachen en Maastricht – participeerde in allerlei projecten op het gebied van interne communicatie en human resources. Na 2 jaar keerde ik terug naar Zuid-Limburg en kreeg ik een mooie kans bij Wiertz Company, een allround HR-dienstverlener in de wereld van mens en werk. Bij Wiertz Company heb ik in 5 jaar de organisatie zien groeien van een lokale partner naar marktleider in Limburg. Na de eerste anderhalf jaar als internationaal opererende consultant actief te zijn geweest, kreeg ik de kans om een eigen vestiging in het Parkstad Limburg Stadion aan te sturen. Daarbij gaf ik dagelijks leiding aan het team op basis van targets, zorgde ik voor een planmatige marktbewerking en was ik verantwoordelijk voor de administratieve processen van de vestiging. Na bijna 3 jaar als vestigingsmanager ben ik het hospitality specialisme opnieuw vorm gaan geven om het label daarmee toekomstbestendiger in de markt te laten opereren en verzorgde ik de marktbewerking in de hospitality en het MKB in Midden-Limburg en Zuid-Oost Brabant.

Privé hecht ik veel waarde aan mijn gezin en wonen we hartstikke fijn in Zuid-Limburg. Daarnaast is de clubliefde voor betaald voetbal organisatie Roda JC Kerkrade er met de paplepel ingegoten. Daarbij tracht ik structureel iets voor de club te betekenen als bestuurslid van Roda 1962 en als hoofdredacteur van supportersmagazine d’r Koempel. Verder heb ik veel bewondering voor het mijnverleden van de regio, bezoek ik graag voetbalwedstrijden van willekeurige clubs in het buitenland en spring ik in de wintermaanden graag in de auto om te gaan skiën in Oostenrijk.

Kirsten

Financiële Administratie

Mijn naam is Kirsten en ik werk sinds 2013 met veel plezier bij RBC Engineering Support.

In mijn rol als financieel administratief medewerker ben ik verantwoordelijk voor een betrouwbare en volledige vastlegging van de financiële- en salarisadministratie.

Na het afronden van de HEAO – afstudeerrichting Management, Economie en Recht, ben ik gaan werken bij Deloitte. Ik verzorgde aangiftes, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting en alle bijkomstige werkzaamheden voor ondernemers. Na ruim 10 jaar bij Deloitte werkzaam te zijn geweest, ben ik aan de slag gegaan bij RBC. Ik kon hier de volledige loon- en personeelsadministratie gaan verzorgen en deze uitdaging ben ik graag aangegaan.

Ik werk nog steeds met alle plezier bij RBC. Zowel het werk, maar ook zeker de sfeer bevallen mij uitstekend. Thuis ben ik moeder van Jasper en Joris en genieten wij van onze lieve Schapendoes Olli en poes Lilou. In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om te wandelen, speel ik regelmatig een potje tennis, ben ik thuis het liefst creatief bezig en kook/bak ik graag. Van uiteten, shoppen of gewoon samen een wijntje met vriendinnen geniet ik het meest!

Luuk

Operations Manager

Mijn naam is Luuk Rothkrantz, ruim 10 jaar actief voor ons mooie familiebedrijf en sinds 2018 mede-eigenaar. Ik ben er trots op dat we al jaren kennis en capaciteit weten te leveren aan loyale hoogwaardige organisaties en professionals die activiteiten ontplooien in de bouw en industrie. Ik ben actief van Kerkrade tot Eindhoven en van Antwerpen tot Köln.

Binnen RBC Engineering Support ben ik als operations manager verantwoordelijk voor alle activiteiten die door ons worden uitgevoerd. Hierbij kun je denken aan sales, accountmanagement, recruitment, administratie en HR. Ik probeer continu mijn manier van werken te verbeteren en voel me verantwoordelijk voor het geluk en de tevredenheid van relaties en collega’s.

Ik heb een HBO-opleiding Facility Management, afstudeerrichting Real Estate afgerond aan de Zuyd Hogeschool te Heerlen. Na het afronden van deze opleiding ben ik gestart bij een woningstichting, genaamd Hestia Groep in Landgraaf. Hier heb ik veel geleerd en heb ik binnen verschillende afdelingen mogen werken. Het belangrijkste dat ik geleerd heb, is dat ik wilde blijven werken met mensen in een commerciële(re) omgeving. Al snel kwam ik terecht in de arbeidsbemiddeling en dan met name binnen de techniek. Bij Adecco was ik Key Accountmanager en Inhouse Consultant voor de grootste klant van onze vestiging in Heerlen, namelijk Componenta BV. Tegenwoordig beter bekend onder de naam VDL Castings. Ik was de eerste contactpersoon voor alle processen rondom in- en uitstroom van personeel en de salarisadministratie. Toen ik in 2011 werd benaderd door RBC hoefde ik niet lang te twijfelen omdat ik ervan was overtuigd dat dit de ideale vervolgstap in mijn carrière was. Van die stap heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt!

Inmiddels ben ik al jaren samen met Nancy en hebben wij samen 2 geweldige kinderen: Romée en Noah. Naast mijn gezin heb ik nogal wat hobby’s en is een week vaak te kort. Zo spring ik graag op de fiets, houd ik ervan om stevig door te rijden en maak ik graag mooie ritten in binnen- en buitenland. Op de fiets realiseer ik mij dat er talloze metaforen zijn het ondernemerschap: “Hoe sta je op als je bent gevallen? Ben je iemand die graag vooroprijdt? Waarom kom je jezelf altijd tegen? Welke pieken en dalen zijn er op de route?”

Michel

Recruiter

Mijn naam is Michel Spoelstra en ik ben sinds 2019 actief voor RBC Engineering Support. Medio 2021 hebben mijn vrouw en ik besloten om te emigreren naar Polen. Sindsdien houd ik mij namens RBC vanuit Białystok (200 km ten Noord Oosten van Warschau) bezig met alle facetten van het recruitmentproces.

In 2012 behaalde ik mijn Master in Psychology & Law aan de Universiteit van Maastricht. Gedurende mijn studie werkte ik bij Langen, een internationaal opererend transportbedrijf, waarbij ik de dagelijkse dynamiek en hectiek mocht ervaren. In 2013 ben ik voor een korte periode teruggekeerd naar Polen, waar ik als supply chain specialist bij een bedrijf in bevestigingsmaterialen werkte. Een mooie tijd, bij een leuk bedrijf. Desondanks besloten we naar Nederland terug te keren. Ik ging aan de slag voor Wiertz Personeelsdiensten en kwam daarbij in contact met het consultancy vak. Ik was voornamelijk verantwoordelijk voor het bemiddelen van buitenlandse arbeidskrachten naar banen in Nederland. Het mooie aan mijn werkzaamheden bij Wiertz was het zich niet beperkte tot het bemiddelen, maar dat ook het regelen van (al dan niet tijdelijk) onderdak, verzekeringen, bsn-nummers, rekeningaccounts en talloze andere zaken die na een emigratie gaan spelen. Na 4 fantastische jaren werd ik benaderd door Surge for Sciences in Meerssen, waarbij ik de kans kreeg om als consultant hoger opgeleide mensen in Life Sciences, Health en Medical Devices te bemiddelen. Deze ervaringen hebben er samen voor gezorgd dat ik uiteindelijk bij RBC terecht ben gekomen. Zelfs vóór mijn eerste werkdag werd ik uitgenodigd om deel te nemen aan een etentje en nadien volgden nog talloze momenten waardoor ik mij altijd zeer gewaardeerd heb gevoeld.

Ik ben sinds 2013 getrouwd en werd in 2018 voor het eerst vader. Eind van dit jaar verwachten wij ons tweede kindje. Het feit dat ik zelfs na mijn emigratie de kans heb gekregen om bij de organisatie betrokken te blijven, typeert RBC. Openheid en transparantie wordt gewaardeerd. Daarbij denkt men met je mee en speelt men in op veranderingen. Deze waarden neem ik mee in mijn werkzaamheden voor RBC. Als je door mij benaderd wordt, zal ik er alles aan doen om je niet teleur te stellen en weet ik zeker dat je geen spijt krijgt van je nieuwe uitdaging!

Marianne

Commerciële Binnendienst

Mijn naam is Marianne en ik ben vanaf het prille begin werkzaam bij RBC Engineering Support. Bij de opstart heb ik dit nog gecombineerd met mijn verzekeringsbaan. Sinds 2013 ligt mijn focus echter volledig bij RBC!

Als commercieel medewerker binnendienst verzorg ik de facturatie en houd ik mij bezig met de boekhouding. Mijn werkzaamheden zijn zeer divers, want ik heb ook een rol in het schrijven en plaatsen van vacatures op onze website, het opmaken van diverse documenten en het ontvangen van onze gasten.

Na mijn opleiding als directiesecretaresse ben ik in de verzekeringswereld terecht gekomen en heb ik daar ook een diploma in behaald. Ik ben begonnen bij een dochteronderneming van ABN Amro. Hier heb ik als commercieel medewerker binnendienst de buitendienst mogen ondersteunen en ook zelfstandig verzekeringen afgesloten. Na 15 jaar ging ik een nieuwe uitdaging aan op het hoofdkantoor in Venlo, waar ik auto-acceptant werd. Bovendien verzorgde ik de administratie van de acceptatie-afdeling. Na 5 mooie jaren vond ik het tijd om mijn uitdagingen dichter bij huis te zoeken en heb ik in Landgraaf, Kerkrade en Sittard voor diverse assurantiekantoren mogen werken.

De sfeer op kantoor is informeel en mede daardoor werk ik al jaren met veel plezier bij RBC Engineering Support!

Contact

Telefoon: +31(0)45 5312586
E-mailadres: info@rbc-es.nl
Adres: Vogelzankweg 163 A
Postcode & plaats: 6374 AC Landgraaf

Portretfoto’s gemaakt door Roy Wanders Fotografie