In gesprek met ons?

Laat wat van je horen!

Ons team

RBC Engineering Support bestaat uit een enthousiast team van 6 personen met jarenlange ervaring binnen de commerciele kant van de techniek. Vind onderstaand de juiste persoon voor uw vraag en neem gerust contact met ons op.

René

Algemeen Directeur

Als kind had ik al een grote interesse in techniek, muziek en motorvoertuigen. Rond 1982 heb ik mijn opleiding als Technicus Bedrijfsinstallaties afgerond en ging vervolgens aan de slag als allround monteur.

In 1987 kwam ik in de zware industrie, bij het huidige Wienerberger B.V. terecht. De grove machines in deze steenfabrieken en de informele omgang met mensen sprak mij aan. Ik promoveerde in de functie van Ovenoperator / Technicus en was verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van complexe oveninstallaties. Ik verdiepte me verder in deze functie en volgde in 1999 een opleiding op het gebied van Industriële Keramiek aan de Hogeschool Eindhoven.

Na verloop van tijd werd het verlangen naar vrijheid, het leggen van menselijke relaties en het aangaan van een nieuwe uitdaging steeds sterker. Dit deed mij besluiten om naast mijn werk bij Wienerberger, het zelfstandig ondernemerschap aan te gaan. Ik startte in 2000 een klein servicegericht installatiebedrijf op. Hierbij kreeg ik te maken met alle facetten op het gebied van storing en onderhoud van industriële procesinstallaties bij meerdere bedrijven.

In 2006 besloot ik om niet meer afhankelijk te willen zijn van een werkgever en richtte met veel succes RBC-Recruitment op wat naderhand resulteerde in RBC Engineering Support en RBC Projects.

Ik ben één van de krachten achter RBC Engineering Support en RBC Projects en vervul hierin de rol van partner voor hoogwaardige organisaties en professionals die activiteiten ontplooien in de techniek.

Marc

Business Manager

Mijn naam is Marc Schaefer, ik ben sinds 2021 één van de krachten achter RBC Engineering Support en vervul hierin de rol van accountmanager voor hoogwaardige organisaties en professionals die activiteiten ontplooien in de bouw en industrie. Ik ben actief van Kerkrade tot Eindhoven en van Antwerpen tot Köln.

Als business manager breng ik bedrijven graag in contact met de oplossingen van onze organisatie. Wij ondersteunen bij de zoektocht naar capaciteit, expertise en verzorgen de backoffice. Dit realiseer ik mede door het aansturen van recruiters en het ontplooien van marketingactiviteiten. Ben je zelf een professional in de bouw of industrie? Ook dan help ik je graag verder!

Tijdens en na het afronden van mijn HBO Facility Management heb ik ervaring op mogen doen bij Social Deal waarbij ik – vanuit Den Bosch, Aachen en Maastricht – participeerde in allerlei projecten op het gebied van interne communicatie en human resources. Na 2 jaar keerde ik terug naar Zuid-Limburg en kreeg ik een mooie kans bij Wiertz Company, een allround HR-dienstverlener in de wereld van mens en werk. Bij Wiertz Company heb ik in 5 jaar de organisatie zien groeien van een lokale partner naar marktleider in Limburg. Na de eerste anderhalf jaar als internationaal opererende consultant actief te zijn geweest, kreeg ik de kans om een eigen vestiging in het Parkstad Limburg Stadion aan te sturen. Daarbij gaf ik dagelijks leiding aan het team op basis van targets, zorgde ik voor een planmatige marktbewerking en was ik verantwoordelijk voor de administratieve processen van de vestiging. Na bijna 3 jaar als vestigingsmanager ben ik het hospitality specialisme opnieuw vorm gaan geven om het label daarmee toekomstbestendiger in de markt te laten opereren en verzorgde ik de marktbewerking in de hospitality en het MKB in Midden-Limburg en Zuid-Oost Brabant.

Privé hecht ik veel waarde aan mijn gezin en wonen we hartstikke fijn in Zuid-Limburg. Daarnaast is de clubliefde voor betaald voetbal organisatie Roda JC Kerkrade er met de paplepel ingegoten. Daarbij tracht ik structureel iets voor de club te betekenen als bestuurslid van Roda 1962 en als hoofdredacteur van supportersmagazine d’r Koempel. Verder heb ik veel bewondering voor het mijnverleden van de regio, bezoek ik graag voetbalwedstrijden van willekeurige clubs in het buitenland en spring ik in de wintermaanden graag in de auto om te gaan skiën in Oostenrijk.

Kirsten

Financiële Administratie

Mijn naam is Kirsten en ik werk sinds 2013 met veel plezier bij RBC Engineering Support.

In mijn rol als financieel administratief medewerker ben ik verantwoordelijk voor een betrouwbare en volledige vastlegging van de financiële- en salarisadministratie.

Na het afronden van de HEAO – afstudeerrichting Management, Economie en Recht, ben ik gaan werken bij Deloitte. Ik verzorgde aangiftes, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting en alle bijkomstige werkzaamheden voor ondernemers. Na ruim 10 jaar bij Deloitte werkzaam te zijn geweest, ben ik aan de slag gegaan bij RBC. Ik kon hier de volledige loon- en personeelsadministratie gaan verzorgen en deze uitdaging ben ik graag aangegaan.

Ik werk nog steeds met alle plezier bij RBC. Zowel het werk, maar ook zeker de sfeer bevallen mij uitstekend. Thuis ben ik moeder van Jasper en Joris en genieten wij van onze lieve Schapendoes Olli en poes Lilou. In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om te wandelen, speel ik regelmatig een potje tennis, ben ik thuis het liefst creatief bezig en kook/bak ik graag. Van uiteten, shoppen of gewoon samen een wijntje met vriendinnen geniet ik het meest!

Luuk

Operations Manager

Mijn naam is Luuk Rothkrantz, ruim 10 jaar actief voor ons mooie familiebedrijf en sinds 2018 mede-eigenaar. Ik ben er trots op dat we al jaren kennis en capaciteit weten te leveren aan loyale hoogwaardige organisaties en professionals die activiteiten ontplooien in de bouw en industrie. Ik ben actief van Kerkrade tot Eindhoven en van Antwerpen tot Köln.

Binnen RBC Engineering Support ben ik als operations manager verantwoordelijk voor alle activiteiten die door ons worden uitgevoerd. Hierbij kun je denken aan sales, accountmanagement, recruitment, administratie en HR. Ik probeer continu mijn manier van werken te verbeteren en voel me verantwoordelijk voor het geluk en de tevredenheid van relaties en collega’s.

Ik heb een HBO-opleiding Facility Management, afstudeerrichting Real Estate afgerond aan de Zuyd Hogeschool te Heerlen. Na het afronden van deze opleiding ben ik gestart bij een woningstichting, genaamd Hestia Groep in Landgraaf. Hier heb ik veel geleerd en heb ik binnen verschillende afdelingen mogen werken. Het belangrijkste dat ik geleerd heb, is dat ik wilde blijven werken met mensen in een commerciële(re) omgeving. Al snel kwam ik terecht in de arbeidsbemiddeling en dan met name binnen de techniek. Bij Adecco was ik Key Accountmanager en Inhouse Consultant voor de grootste klant van onze vestiging in Heerlen, namelijk Componenta BV. Tegenwoordig beter bekend onder de naam VDL Castings. Ik was de eerste contactpersoon voor alle processen rondom in- en uitstroom van personeel en de salarisadministratie. Toen ik in 2011 werd benaderd door RBC hoefde ik niet lang te twijfelen omdat ik ervan was overtuigd dat dit de ideale vervolgstap in mijn carrière was. Van die stap heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt!

Inmiddels ben ik al jaren samen met Nancy en hebben wij samen 2 geweldige kinderen: Romée en Noah. Naast mijn gezin heb ik nogal wat hobby’s en is een week vaak te kort. Zo spring ik graag op de fiets, houd ik ervan om stevig door te rijden en maak ik graag mooie ritten in binnen- en buitenland. Op de fiets realiseer ik mij dat er talloze metaforen zijn het ondernemerschap: “Hoe sta je op als je bent gevallen? Ben je iemand die graag vooroprijdt? Waarom kom je jezelf altijd tegen? Welke pieken en dalen zijn er op de route?”

Ivo

Business Manager

Mijn naam is Ivo Franssen en ik ben sinds 2022 één van de krachten achter RBC Engineering Support.

Als Business Manager heb ik een veelzijdige rol. Ik richt me op het bemiddelen van professionals bij bestaande en vooral ook nieuwe opdrachtgevers. Denk hierbij aan grote en middelgrote bedrijven voor onze professionals. Ik ben verantwoordelijk voor het gehele commerciële proces: van acquisitie tot aan closing.

Na het afronden van HBO Commercieel Management, ben ik in 2008 gaan werken bij Wiertz Company in de functie van Salesmanager. Hier was ik verantwoordelijk voor het verkopen van de diensten van Wiertz Company, teneinde de taakstellingen van de organisatie op efficiënte wijze te doen realiseren. Na 4 jaar deze rol met succes te hebben vervuld, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. In de organisatie kreeg ik de mogelijkheid om het label gericht op hogere profielen verder vorm te geven, daarnaast bracht ik mijn kennis naar een hoger niveau middels een post HBO opleiding gericht op recruitment. In de functie van vestigingsmanager was ik verantwoordelijk voor het vervullen van vacatures. Ik acquireerde opdrachten en bouwde zo mijn eigen netwerk van mogelijke opdrachtgevers op. Daarnaast selecteerde ik passende kandidaten via verschillende media en via mijn commerciële netwerk hield ik gerichte interviews. Na 6 jaar werd ik gevraagd om bij VeTraNed, een veiligheidsbedrijf in de breedste zin van het woord, om hier als regiomanager aan de slag te gaan. Ik realiseerde hier een fantastische groei van de organisatie. Vanzelfsprekend was de zoektocht naar nieuwe klanten zeer belangrijk, een pionierstaak die deels vanuit mijn bestaande netwerk gezocht werd.

In 2022 kreeg ik de kans om het team van RBC Engineering Support te complementeren. Het werd mij snel duidelijk dat dit een juiste vervolgstap in mijn carrière zou zijn.

Privé ben ik gelukkig samen, verloofd en binnenkort getrouwd met Jolien. Samen hebben wij 2 kinderen. In mijn vrije tijd vind je mij op de fiets, met name voor lange fietstochten in het prachtige Limburgse Heuvelland. Op zondag ga ik er op uit met Tourclub Kerkrade, een enthousiaste en fanatieke groep wielrenners. Verder ben ik graag te vinden in de keuken en kan ik mij uren amuseren achter de barbecue.

Marianne

Commerciële Binnendienst

Mijn naam is Marianne en ik ben vanaf het prille begin werkzaam bij RBC Engineering Support. Bij de opstart heb ik dit nog gecombineerd met mijn verzekeringsbaan. Sinds 2013 ligt mijn focus echter volledig bij RBC!

Als commercieel medewerker binnendienst verzorg ik de facturatie en houd ik mij bezig met de boekhouding. Mijn werkzaamheden zijn zeer divers, want ik heb ook een rol in het schrijven en plaatsen van vacatures op onze website, het opmaken van diverse documenten en het ontvangen van onze gasten.

Na mijn opleiding als directiesecretaresse ben ik in de verzekeringswereld terecht gekomen en heb ik daar ook een diploma in behaald. Ik ben begonnen bij een dochteronderneming van ABN Amro. Hier heb ik als commercieel medewerker binnendienst de buitendienst mogen ondersteunen en ook zelfstandig verzekeringen afgesloten. Na 15 jaar ging ik een nieuwe uitdaging aan op het hoofdkantoor in Venlo, waar ik auto-acceptant werd. Bovendien verzorgde ik de administratie van de acceptatie-afdeling. Na 5 mooie jaren vond ik het tijd om mijn uitdagingen dichter bij huis te zoeken en heb ik in Landgraaf, Kerkrade en Sittard voor diverse assurantiekantoren mogen werken.

De sfeer op kantoor is informeel en mede daardoor werk ik al jaren met veel plezier bij RBC Engineering Support!

Contact

Telefoon: +31(0)45 5312586
E-mailadres: info@rbc-es.nl
Adres: Vogelzankweg 163 A
Postcode & plaats: 6374 AC Landgraaf

Portretfoto’s gemaakt door Roy Wanders Fotografie